صراط

ای کـــــه مـــــــــرا خوانــده ای راه نشـــــــانم بــــــده..

صراط

ای کـــــه مـــــــــرا خوانــده ای راه نشـــــــانم بــــــده..

مشخصات بلاگ
صراط

گر بعد از رحلت رسول‌ الله (ص) ظهر حکومت اسلام به غروب خونین
شهادت حسین بن علی (ع) و شب بی‌قمر غیبت انجامید، این بار
امام (ره) فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد
و این خود نشانه‌ای است بر این بشارت که این بار خداوند اراده کرده است
تا حزب ‌الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. شهید آوینی

آخرین نظرات
نویسندگان


 ویدئوی منتشر شده در سایت یوتیوب نشان می دهد که تمام تصاویر ، نماها ، نحوه فیلمبرداری و زاویه دوربین و داستان سریال هفت سنگ که این روزها به مناسبت ماه مبارک رمضان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود ، عینا کپی برداری ضعیفی از نمونه آمریکایی آن یعنی سریال « خانواده مدرن » است . چیزی که باعث جالب شدن این نوع کپی برداری شده نه ضعف در اجرای این کپی برداری و ادعای داشتن 5 نویسنده برای این سریال، بلکه چرایی انتخاب سریال خانواده مدرن برای پخش در تلویزیون ایران است . این سریال یکی از سریالهای معروف تلویزیون «ای بی سی» آمریکا است که به مباحث چالشی جامعه امریکایی نظیر ازدواج همجنسگرایان و همچنین پذیرش مسئولیت فرزند در زوجهای همجنسگرا می پردازد . از طرف دیگر این سریال نگاهی هم به روابط جنسی خارج از چارچوب خانواده داشته و به نوع تربیت کودکان و نوجوانان آمریکایی در شرایط امروز جامعه آمریکا می پردازد . این سریال از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز پخش شده بود اما به دلیل جذاب نبودن داستان این سریال برای مخاطب ایرانی مورد توجه تماشاگران سریالهای ماهواره ای قرار نگرفت .
 
سریال هفت سنگ اما در شرایطی مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفته که این رسانه ها معتقدند سازندگان این سریال با دست بردن در محتوای داستانی این سریال که مربوط به خانواده های مدرن و تشکیلات احتماعی جدید در آمریکا است ، خانواده هایی را در ایران به تصویر کشیده که چندان هم مدرن نیستند و یا به عبارت دیگر حرفی از همجنسگرایی و با توجه به جنس مخالف در این سریال در بین نوجوانان دیده نمی شود . به گزارش نشریه اسلیت ، در حالیکه در سریال آمریکایی خانواده مدرن به خانواده یک زوج همجنسگرا پرداخته که سعی دارند یک کودک سیاه پوست را به فرزندی قبول کنند و با استانداردهای خود او را بزرگ کنند ، سریال ایرانی به همان ماجرای تکراری و همیشگی قبول مسئولیت کودک در یک خانواده کاملا معمولی ایرانی می پردازد . از طرف دیگر در سریال آمریکای روابط بین دختر و پسرهای نوجوان مورد بررسی قرار گرفته در صورتیکه در سریال ایرانی نگرانی خانواده ها از ارتباط و دوستی پسران با دوستان هم جنس خودشان است !
 
نشریه اسلیت در ادامه بیان کرده با وجود این تفاوت های فرهنگی این سریال به گونه ای کپی برداری شده که به نظر می رسد شات به شات و فریم به فریم فیلمهای آن از روی سریال امریکایی کپی برداری شده است .
 
آنطور که این نشریه امریکایی بیان کرده ، رسانه های آمریکایی در حال حاضر به نظر می رسد علاقه بیشتری به دیدن سریال ایرانی داشته باشند تا خود ایرانیان چرا که آنها می خواهند بدانند با وجود تفاوتهای فرهنگی که در سریال ایرانی لحاظ شده ، در نهایت داستان به چه سمتی می رود و قرار است چه اتفاقی در این سریال سی قسمتی بیفتد که با سریال اصلی آمریکایی تفاوت داشته باشد .
 
از نظر رسانه های غربی نظیر نشریه تایم و نشریه اسلیت ، مسئله ای که این کپی برداری ساده را که در تمام دنیا می تواند افتاق بیفتد ، جالب توجه کرده نوع نگاه سازندگان سریال و هدف آنها از کپی برداری این سریال بوده است . آمریکا سریالهایی به مراتب بهتر از این سریال خانوادگی دارد که می تواند مورد نظر ایرانیان نیز قرار بگیرد اما به نظر می رسد سازنده تیم اصرار عجیبی بر روی کپی کردن از روی سریالی داشته که بدون شک خط قرمزهای زیادی از نظر قوانین جمهوری اسلامی داشته و پیام اصلی آن به هیچ عنوان نمی تواند به مخاطب ایرانی رسانده شود .  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی